Dieta bezmleczna zmusza do kombinowania owsiankoholików. W jaki sposób przygotować płatki bez mleka, aby nie smakowały jak papier? Najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie mleka roślinnego, np. kokosowego lub ryżowego. Kiedy jednak nie ma się żadnego w lodówce warto sięgnąć po owoce. Najlepsze oczywiście są te sezonowe. Ja dzisiaj zajadam się czerwonymi porzeczkami. Po ugotowaniu w połączeniu z owsianką nadają jej one smak letniego kompotu. Osoby, które nie lubią kwaśnego mogą dosłodzić płatki miodem lub innym słodzikiem, np. syropem klonowym lub cukrem trzcinowym.

Jeżeli masz więcej czasu na przygotowanie śniadania to polecam Ci przepis na pieczoną owsiankę z porzeczkami. Co prawda przepis zawiera mleko krowie, niemniej spokojnie można zastąpić go wodą lub dowolnym mlekiem roślinnym. Owsianka z wersji pieczonej smakuje jak deser. Można ją jeść w wersji na ciepło lub na zimno.

Przepis na owsiankę z porzeczkami
Przepis na owsiankę z porzeczkami
Pożywne śniadanie w wersji bez mleka.

Owsianka z porzeczkami

Składniki na jedną porcję:

  • 5 łyżek płatków owsianych górskich
  • 1/2 szklanki porzeczek (warto mieć kilka dodatkowych sztuk, aby udekorować płatki przed podaniem)
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 łyżeczka miodu (dałam akacjowy, który ma delikatny smak)

Sposób przygotowania:

  • Do garnka wsypuję owsiankę i porzeczki, które zalewam wodą. Zagotowuję od czasu do czasu mieszając. Owsianka jest dobra, gdy płatki są miękkie, a porzeczki zaczną puszczać sok. Dosładzam miodem do smaku tuż przed podaniem.
  • Gdyby owsianka okazała się zbyt sucha można dodać więcej wody.

owsianka z porzeczkami

A Ty jak przygotowujesz owsiankę bez mleka?


Spodobał Ci się ten przepis? Skomentuj go lub podziel się nim z innymi.